er zit een olifant op m’n borst

Wie kent dat gevoel? Als ik (te druk) geweest ben kan ik soms dagenlang rondlopen met het gevoel dat er iets zwaars op m’n borstkas ligt, zeg maar een redelijke maat olifant..Ik heb dan de neiging veel te zuchten om lucht te krijgen.  tegelijk moet ik ook veel gapen, en ik voel me moe.  Maar ook een beetje rusteloos.  Kortom geen lekker 2e pinksterdag gevoel..

Na een fietstocht en een broodje op het strand gaat het weer wat beter. De olifant houdt niet van wind en uitwaaien, ha ha.

De zon heeft zich even laten zien, gelukkig net toen wij in een broodje hapten bij Down Under, onze favoriete strandtent bij het Zwarte Pad in Scheveningen.  Nu is het weer grauw en zelfs koud. Zucht. Wanneer gaat de zomer nu eens beginnen?

Een gedachte over “er zit een olifant op m’n borst

Geef een reactie

