oh Hema wat ben je toch een heerlijk oord

Hebben jullie dat nu ook met de Hema? Er schijnen Hema-fans en Hema-haters te zijn. Ik hoor bij de eersten. Met hart en ziel. Ik word er altijd rustig, kan er uren doorbrengen, gewoon snuffelend en kijkend. En ik vind de meeste dingen er mooi of nuttig of aantrekkelijk. Van de kaarsen tot de sokken en het ondergoed.

Dinsdag paste ik op Niek en we zijn naar Overvecht gelopen, een winkelcentrum. Tot m’n grote vreugde was er een Hema. Beetje krappe, maar toch. Wij naar binnen. En ik dacht, weet je wat, we gaan een oude traditie weer in ere herstellen: een kopje koffie met wat lekkers. Jaren heb ik dat gedaan met Sas, ook een Hema-fan, vooral van de kaasbroodjes. Toen ze nog op de basisischool zat was het bijna wekelijks vaste prik, op haar vrije dag (tot groep 5 of zo) kon je ons in de stad vinden bij de Hema, met een koffie voor mij en voor Sas thee met een kaasbroodje. Heerlijk was dat altijd. Meer dan een consumptie natuurlijk. Samen iets gezelligs doen, daar ging het om. Ik heb het met de anderen ook wel gedaan, maar het voordeel van een jongste is natuurlijk dat je dan weer meer vrijheid hebt.

Dus, op met Niek het Hema-restaurant in. Kinderstoel erbij. Ijsje en een sapje gekocht, en oma een lekkere kop thee. Knus. Niek vond het ijsje lekker, maar eeerrrggg koud. Het sapje was een beetje dik. Maar de kinderstoel beviel en hij nam met grote interesse de omgeving in zich op. Te beginnen met de lampen die er te kust en te keur waren! Hij gaf al snel aan belangstelling te hebben in een zoektocht naar de aan en uitknoppen. Ik heb hem kunnen afleiden met een koekje!

2 gedachtes over “oh Hema wat ben je toch een heerlijk oord

  1. jetty boerma

    mijn favoriete winkel om een leesbrilletje te kopen !
    Vroeger was ik hevig jaloers op iedereen die een halve rookworst daar kocht en zomaar opat ! Dat mocht ik toen als keurig meisje niet..Maar ik kwam er altijd langs uit school vandaan en ik herinner me nog die heerlijke lucht !

Geef een reactie

