Wat heb ik zin in de lente!

Over het weer mag ik niet klagen. Hier in mijn woonplaats Scheveningen schijnt over het algemeen de zon vaker dan in andere delen van Nederland. Blauwe luchten met stapelwolken boven de zee, zijn in elk seizoen prachtig. Maar ik heb zo’n zin in warm weer. In bloemen in de tuin. In buiten zitten. In lekker even zwemmen en dan in de tuin een wijntje. In het ontspannen gevoel dat de warme zon op mijn huid me geeft. De wind is nog zo guur en koud als ik naar m’n werk fiets, ik ben het zat!

Gisteren in de kerk de startdienst van de Veertig Doelgerichte Dagen gehad. We begonnen met ontbijt, wat een groot succes bleek. Een heel warm begin van het samenzijn als gemeente. Ook voor de kinderen heel leuk! 5 zondagen zullen er themadiensten zijn, 5 weken komen mensen in groepen samen om het beroemde boek van Rick Warren te bespreken. Er is door de kerkenraad een soort klapper samengesteld met gereformeerde verdieping, wat geen slecht idee is, want Warren is bij tijden erg kort door de bocht. Wel nodig soms om gericht aan de gang te gaan met de vraag: Wie is God voor mij en voor mijn gemeente? Maar af en toe enige nuance kan geen kwaad. Ik heb het deel voor dag 1 gelezen en vond het stimulerend. Ook confronterend: het gaat niet om jou, maar om God. Ik pas in God’s kosmische plan. God past niet in mijn plannen. Dat zet de dingen weer in de juiste proporties.

Dit zijn wel wat aardige links:
http://www.vergadering.nu/leesmap20051126nd-warren.htm
http://www.saddlebackchurch.com/flash/default.htm

Een gedachte over “Wat heb ik zin in de lente!

Geef een reactie

