weer een beetje tijd voor bloggen

December moet wel de drukste maand aller tijden geweest zijn voor me. Ik heb geloof ik meer dan 800 km gereden in de driehoek Den Haag-Utrecht-Amersfoort-Dordrecht. Nu vind ik autorijden niet heel erg, ware het niet dat ik er zo slaperig van wordt. Het viel me echter alleszins mee. Heb veel radio geluisterd wat altijd erg leerzaam is. Er wordt veel leuks gemaakt op de radio en het gaat dieper dan TV. Een uur lang documentaires uit allerlei landen in de wereld, wetenschapsprogramma’s met nieuwe ontdekkingen en feiten, interviews met mij onbekende mensen die toch veel zinnigs te zeggen hebben. Wat dat betreft dus winst, want thuis luister ik weinig.

Met moeder gaat het redelijk goed. Haar gezondheid is weer prima, beter dan het was in elk geval. Ze eet met smaak en lijkt ook minder neerslachtig. Alleen is haar gebit te groot geworden en dat is heel vervelend, want ik moet toch met haar naar de tandarts voor een nieuwe….Heel gedoe natuurlijk. Ik vraag me af of er speciale tandartsen voor demente mensen zijn? ’t Vraagt wel een bijzondere vorm van communiceren namelijk. Mijn moeder zegt overal ‘ja’ op, bijvoorbeeld. Vandaag was ze wel heel helder. Waar Kim was, vroeg ze en toen onverwacht m’n neef langskwam zei ze: dat is lang geleden! ik kreeg helemaal kippevel!

Op m’n werk is het druk en hectisch. De gemeenteraadsverkiezingen werpen hun schaduw vooruit, ook qua werkzaamheden. Van de fractie wordt veel verwacht in het uitvoeren van plannen die er zijn mbt de campagne en voor mij is alles de eerste keer. Ik heb dus regelmatig last van het ‘ hier ben ik te dom voor’ virus. Ik zou erg graag een gestroomlijnd secretariaat willen hebben maar ik ben bang dat dat er niet in zit…gestroomlijnd past niet in mijn profiel ben ik bang..

4 gedachtes over “weer een beetje tijd voor bloggen

  1. Annelies Nieuwenhuize

    Geweldig Margreet, wat een rijkdom zo’n klein mannetje.

    Rianne attendeerde me op je website,
    mijn compliment zeg!
    Jij houdt alle ramen en deuren naar de wereld wijd open!
    Zoals ik laatst hier op vrouwenvereniging hoorde dat jij vroeger in Meppel ook al open ochtenden had voor buurvrouwen mxe8t een bijbelstudie!
    Wij kunnen daar van leren.

    Groetjes van alle Nieuwenhuizes
    vooral
    Annelies
    PS: super dat Lucas met Deborah vriendschap heeft gesloten! Wij hebben erg genoten van Deb toen ze bij ons kwam in Kroatie vorige zomer.

  2. margreet

    wat leuk om elkaar zo via Rianne weer te “spreken”. Zijn jullie al eens in Den Haag geweest? En die bijbelstudie had ik in Kampen. Nu denk ik wel eens, waar haalde ik de meod vandaan…?

Geef een reactie

