moe

Sinds gisteren voel ik in m’n lijf hoe druk ik geweest ben…Ik heb in de afgelopen weken bijna 800km gereden. Van Den Haag naar Dordt, naar Utrecht en visa versa. Ongelofelijk, dat wel, dat ik de energie kreeg om het te doen! Een paar jaar geleden was dat onmogelijk geweest.

Moeders is weer thuis in De Linde. Wel erg achteruit gegaan, dat zie je pas nu ze in haar oude omgeving terug is. Haar lichaam is gezond, maar haar geest wordt steeds zwakker.

Sas is voorlopig thuis komen wonen. Even gestopt met de studie. Even een time-out om van alles op een rijtje te zetten. Misschien gaat ze voor een maand of wat naar l’Abri in de Betuwe. Ik klaag niet want we vinden het gezellig weer even een dochter thuis te hebben. Heel vreemd om naar boven te lopen en muziek te horen op een slaapkamer. Zo gauw vergeet je dat dus, de dagen dat er uit 4 kamers verschillende muziek en geluid kwam.

Vanaf vrijdag is het reces, zoals dat in de politiek zo netjes heet. Ik noem het maar vakantie. Reces houdt eigenlijk in dat er geen officiele vergaderingen zijn en dus tijd om andere dinen te doen. Maar vele politici vertrekken toch ook echt richting de sneeuw of zon is mijn indruk. Ach het is mij best. Politiek is een hectisch bestaan, met belachelijk veel vergaderen, tot diep in de nacht. Gelukkig maak ik dat alleen mee vanaf de zijlijn.

We verheugen ons op Narnia, de verfilming van de boeken van C.S. Lewis. Ben heel benieuwd naar het resultaat. De recensies zijn positief. Hopelijk kunnen we met z’n allen. We hebben de boeken met de kids stuk gelezen!

2 gedachtes over “moe

  1. Richt

    Lieve Margreet, vanmorgen heb ik eindelijk weer eens in je weblog gesnuffeld. Heel plezierig. Fijn dat er een plek is voor je moeder. sterkte met alles! ga met God.

Geef een reactie

