nu mag niek weer een keer

Ik heb me redelijk ingehouden maar er moet nu toch maar weer eens wat nieuws over kleinzoontje Niek (9 maanden) vermeld!!

Voor wie het interesseert, Niek is met een zeer boeiende taalontwikkeling bezig! De meest gecompliceerde klank is een soort drnd-geluid, waarschijnlijk een overgebleven pre-vorm van oostenrijks duits (dirndl) dat hij tenslotte ook nodig had kunnen hebben..Verder oefent hij geregeld hoe hard z’n stem is en hoe lang hij een gilletje aan kan houden. Dat vinden pappa en mamma vooral ’s ochtend vroeg minder aangenaam

Het is een heerlijk ventje. Vrolijk, actief en heel onderzoekend. Wonderlijk hoe het toch altijd weer zo is dat de ‘echte’ zaken des levens direct herkend worden als veel meer interessant dan het meest pedagogisch verantwoorde speelgoed, met alle toeters en bellen die je maar bedenken kunt. Met de echte dingen bedoel ik dan: snoeren, stekkers, stopcontacten, boeken (die van ons), tijdschriften (de meest recente, niet de oude nummers die hij wel verscheuren mag), de plantengieter (vol met water) enzovoort. Hij tijgert nog, dus z’n snelheid is nog niet op ‘topspeed’. Als het zover is hebben we helemaal geen rust meer!

De box. Tja, daar had ik zelf als moeder al geen succes mee, en dat werkt nu ook niet echt. Ik kan me er ook iets bij voorstellen. Klein, 1 vierkante meter, tralies voor je neus…Maar ja soms moet het wel even.

Niek is ook een echte muziekliefhebber. Z’n ogen worden groot en stil als ik een cd opzet, als je hem oppakt kruipt hij tegen je aan ten teken dat we moeten gaan lopen en dansen. Soms loop ik te hossen door de kamer met ‘m en dan voel ik ‘m zwaar worden…in slaap gevallen, zo ontspannen maakt het hem.

Eten is een hobby van ‘m. Eigenlijk vindt hij tot nu toe alles lekker, als er maar geen klontjes in zitten. Hij kan ook enorme kokhalsbewegingen maken, zodat ik me dood schrik..Er is dan een klein stukje brood of zo in z’n keel gaan zitten..Pap is het minst geliefd en hij kan daar ook een kliederboel van maken..! Net het lepeltje pakken als het voor z’n mond hangt en de inhoud vervolgens door z’n ogen en haar wrijven…yuckie, bah !!! Als ik dat dan zeg vind hij zichzelf heel leuk

4 gedachtes over “nu mag niek weer een keer

Geef een reactie

