Vandalen in Utrecht

Een onfatsoenlijk, uiterst slecht iemand heeft gewaagd met zijn of haar jatten aan mijn auto te zitten. Met een of ander voorwerp heeft die de euvele moed gehad mijn achterraam in duizenden gruzelementen te slaan!!!! Kun je je voorstellen wat ik voelde toen ik naar buiten kwam om rustig in mijn plaatsvervangend huisje weg te rijden en er gaapte een enorm gat mij aan??? Een gat met in en om de auto heen een glazen zee aan splinters. En waarom? Waarom komt iemand op zo’n belachelijk idee? Lag er een laptop? Een dure diplomatenkoffer? Er lag zegge en schrijven één schamel tasje, ooit voor 1 euro op een rommelmarkt gekocht, waarin m’n discman paste en een paar CD’s. Zat de disc-man erin? Ha, ha, nee!! Tasje weg, maar leeg. Alleen een CD van Bach. Wat heeft die onuitstaanbare figuur op z’n neus gekeken!

Voor mij ging een nieuwe wereld open. Na een zeer mislukte poging om in de stromende regen een vuilniszak over het raam te plakken (bedankt, Luuk)kwam ik in het mapje met autopapieren een kaartje van CarGlass tegen. Binnen een uur had ik een nieuw raam, en het kostte maar 45 euri want we zijn ervoor verzekerd. Geweldig die verzekeringen denk je dan blij en wat is iedereen vriendelijk en voorkomend! Pas als alle opwinding zakt herinner je je dat we elke maand krom liggen om de premie te betalen. Maar goed nu dus een keer niet voor niks.

3 gedachtes over “Vandalen in Utrecht

  1. dochter Sas

    hey mom! echt leuk hoor deze web-log. heb weer even zitten bijlezen. Ben bezig met een vroegmoderne hobbel. Oftewel: ik doe een poging tot het studeren voor een idioot groot tentamen vroegmoderne tijd. vanvond van 19 tot 22u..wat een tijd, niks voor mij, zucht! rond 22u begint voor mij een periode van twee weken niks! heerlijk! Oh en dad heeft dus toch echt gelijk met dat 100 km per uur rijden. maar 7 minuten douchen?! tsjonge wel kort, maar ga mn best doen. kusje

  2. jetty boerma

    Toen mijn fiets voor de derde keer gestolen was, heb ik hartstochtelijk gepleit voor de meest strenge straffen voor fietsendieven. Ik herkende me zelf niet !! Aantasting van bezit beroert je meest primaire instincten.

Geef een reactie

