Nieuwtjes

Vandaag gaat alles natuurlijk over het NEE van Nederland. Ik heb zelf JA gestemd en het valt me op dat de NEE stemmers allemaal zo emotioneel zijn…Europa is het echt het grote Monster dat ten koste van alles gestopt moet worden. Ik heb geprobeerd me te verdiepen in alle tegenargumenten, ook uit loyaliteit tov m’n eigen partij die een negatief stemadvies gaf (ChristenUnie). Maar ik kan gewoon niet inzien dat dit verdrag nu zo’n enorm verschil zou uit gaan maken. Natuurlijk moet Europa kritisch gevolgd. Natuuurlijk moet er geen kolos ontstaan die onbestuurbaar blijkt. Maar volgens mij was dat een van de intenties van het verdrag, de zaken overzichtelijker en transparanter maken. Goed, het volk heeft gesproken. We zien wel weer wat de uitwerking zal zijn op de Europese ontwikkelingen. Dat er in Urk voor bijna 99% tegen werd gestemd riekt wel naar veel eigenbelang….Het delen van onze welvaart met armere, voormalig Oostbloklanden, een argument genoemd in een ingezonden van Guust de Vries in het Nederlands Dagblad, spreekt maar weinig mensen aan daar, ben ik bang…

Nu wat persoonlijker. Over 3 weken hopen we richting de USA te vertrekken, met dochter Jesseka, schoonzoon Dos en natuuuuuurlijk:Niek……..Sorry : Niek! We hebben ons huis geruild met een echtpaar uit Californie en zij met een echtpaar uit de buurt van Boston. Vervolgens betrekken wij het huis in de buurt van Boston! Een driehoeksruil. We zijn uiteraard zeer benieuwd hoe dit gaat bevallen! We hebben de adressen gevonden op Homelink.nl, een site waarop je duizenden adressen kunt vinden voor ruiling. Per jaar 90 euro. Als het bevalt, en aan de reacties van mensen die al jaren meedraaien zal dat wel het geval zijn, gaan we het vaker doen. De vouwwagen is, na een gepast weemoedig afscheid, naar de schroothoop gebracht  .

2 gedachtes over “Nieuwtjes

  1. Sas

    hey mom, dat wist ik nog niet van oma naar scheveningen. raakte me trouwens wel wat u schreef over dat u met haar zo kon genieten met koffie en appeltaart…Ze is in korte tijd echt achteruitgegaan. ik wil dr snel opzoeken.
    weltrusten.
    kus

Geef een reactie

